20 Şubat 2015 Cuma

Zincirleri Örüyoruz

Merhabalar..

Uzun zamandır bloglarda, ve birçok "kendin yap" sayfasında gördüğüm ama "ana malzemesini nerden bulcamki canım" deyip sürekli ertelediğim bir projeydi bu.

Zamanında annemden bir sürü kolyeler almıştım, kendi kullanmış ama artık daha maskülen takıldığından şimdi bana kalmış kolyeler. İçlerinden bir tanesi böyle kalın, uzun, rose rengi bir zincirdi. Tek başına kullanmak için çok uzun, ucuna bir şey takıp sallandırmak içinde çok kalın geldi bana. Ne yapsam ne etsem derken, kırpıp yaka kolye yapmaya karar verdim. Öyle böyle derken elimde 3 parça zincir kaldı. Biri tam yaka hızasına denk gelecek biçimde kolye oldu, diğeri tabiki bileklik.. E son kalan parça aynı tarzda bileklik olmamalıydı ve işte o anda bir ampul yanıverdi. İşte aradığım ana malzeme bu dedim ve elimde kalan nakış iplikleriyle ördüm :) Nakış iplikleri de ilk goblen denememden kaldılar. Onu da bir ara paylaşacağım inşallah :)







İşte bilekliğimiz buuu :) Örmesi çok basit. İhtiyacınız olan şeyler;

-Şu goblen için kullanılan kat kat ayrılabilen nakış iplikleri. İpin nasıl birşey olduğu hakkında fikri olmayanlar için görseli burada.

- Örülecek zincir (istenilen boy ve kalınlıkta olabilir tabiki)

- Ve kullanılacak ipe uygun kalınlıkta tığ.






Ben iki renk yaptım. Uçlarını da şambala örerek kilit yaptım ve bilekliğimi bu şekilde tamamladım. Ama aklınızda olsun, örme işlemini bitirdiğinizde iplerin uçlarını çok dibinden kesmeyin biraz uzun bırakın ve örgünün bazı yerlerine yedirmeye çalışın yoksa sökülebilir ;)



Şimdiden deneyeceklere kolay gelsin. Denerseniz sizinkileri de görmek isterim. Paylaşın benimle ;)

Yorum bırakmayı unutmayın lütfen :)
Sevgiler..


2 yorum:

  1. Burdada buldum seni, Tebrik ederim harika bir blog yapmıssın, bayıldım calısmalarına...

    YanıtlaSil
  2. Tesekkur ederim. Bu arada bu benim ilk blogum beni biriyle karistirdiniz sanırım ama olsun :) caliamalarimi gormus oldunuz. Vesile oldu..

    YanıtlaSil

Beğenilerinizi ve eleştirilerinizi iletmek için lütfen yorum bırakmayı unutmayınız. Çünkü yorumlarınız benim için çok değerli.